OPENINGSTIJDEN : Ma - Vr: 8:30 - 12:30 & 13:30 - 17:00

BELLEN VOOR AFSPRAAK: Ma - Do: 08:15 - 10:30 & 12:00 - 14:00 - TELEFOON: 0227-542121 balie@tandartspraktijkmedemblik.nl

Tandartspraktijk Medemblik
Indien de praktijk gesloten is kunt u telefonisch contact opnemen met de Alarmcentrale Opmeer Telnummer: 0226-360229

Zij zullen u te woord en uw klacht aanhoren als het urgent is wordt u doorverwezen naar de dienstdoende tandarts. Houdt u er rekening mee dat u contact dient te betalen, let er wel op niet alle tandartspraktijken zijn voorzien van een pinautomaat, legitimatie is verplicht en u dient ook uw verzekeringspapieren mee te nemen


De volgende klachten vallen onder een tandheelkundig spoedgeval:

  • Tandheelkundig letsel na een ongeval of trauma
  • Nabloedingen
  • Ernstige pijn na inname van een pijnstiller, waarbij er bij een uur geen verbetering optreed van de klachten.
  • Dikke wangen met of zonder slikproblemen.

Wat valt niet onder tandheelkundige spoed?

  • Tandheelkundige ongemakken zonder pijn. (Afgebroken tand/kies/vulling, beugelslotje of deel van een prothese.)

 

Wanneer u sprake is van spoed, kunt u uiteraard contact met ons opnemen tijdens openingstijden.
Vaak kunnen wij u voor dezelfde dag nog inplannen als u dit in de ochtend aan geeft.

Voor spoed na 17:00, op feestdagen en in weekenden en vakanties verwijzen wij u door naar:

Tandarts Spoed Praktijk Alkmaar.
0900-8602 (€ 0,90 per gesprek)
Stationsweg 60, Alkmaar.
Meer informatie hierover kunt u vinden op hun website.

 
 
Wanneer zijn mijn klachten spoed?
 
De dienstdoende tandarts is na 17:00 alleen beschikbaar voor spoedgevallen.

Hieronder vallen, zoals besloten door het KNMT:

  • Pijn waarbij pijnstilling geen verlichting brengt een uur na inname.
  • Acute pijnklachten bij kinderen.
  • Dikke wangen met en zonder, pijn/slikklachten en koorts.
  • Nabloedingen
  • Tandletsel en schade door trauma.
  • Tanden of kiezen die door trauma uit de mond zijn geraakt, compleet met wortel.

Wanneer zijn mijn klachten geen spoedgeval?

  • Bij ongemakken zoals uitgevallen vullingen, stukje tand afgebroken of scherpe randen.

Ook belangrijk voor u om te weten als u een spoedafspraak heeft bij TSP Alkmaar.

  • Houdt uw BSN (of van de persoon voor wie u een afspraak wilt maken) altijd bij de hand en de naam van de eigen tandartspraktijk. Tandartsspoedpraktijk heeft dit nodig om een afspraak in te kunnen plannen
  • U dient een geldig identiteitsbewijs mee te nemen
  • U dient de factuur direct nabehandeling te betalen (bij voorkeur met PIN of creditcard)
  • De kosten van een spoedbehandeling zijn gelijk aan de kosten van een reguliere tandheelkundige behandeling. Deze kosten worden door de Nederlandse Zorgautoriteit bepaald (https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_715186_22/)
  • Er kunnen wettelijk vastgestelde toeslagen gelden i.v.m. de avond-, nacht-, weekenddiensten en tijdens de erkende feestdagen
  • U ontvangt altijd een factuur van de Tandartsspoedpraktijk
  • Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft, kunt u uw nota achteraf declareren bij uw zorgverzekeraar. Voor informatie over vergoedingen vanuit uw aanvullende verzekering, dient u uw eigen zorgverzekeraar te raadplegen
  • Kinderen tot 18 jaar met spoed een tandarts nodig hebben, kunnen de kosten deels of geheel vergoed krijgen vanuit de basisverzekering.

Daarnaast belangrijk te weten:

  • Tandartsspoedpraktijk heeft geen patiëntendossier van u en kan dit ook niet inzien. Daarom zal Tandartsspoedpraktijk zich beperken tot het bieden van eerste hulp. Voor eventuele vervolgbehandelingen wordt u, altijd terugverwezen naar uw eigen tandarts.
  • Na de behandeling e-mailt de dienstdoende tandarts het behandelverslag en de eventuele röntgenfoto’s naar uw eigen tandarts zodat deze de behandeling weer kan overnemen, dit zal verstuurd worden naar uw tandartspraktijk via beveiligde e-mail (lifeline)