Onze praktijk

Wij werken in onze praktijk uitsluitend via afspraken. Dit betekent dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch, per e-mail of aan de balie gemaakt/geannuleerd te worden. Als u een afspraak wil annuleren dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren te melden.

Het te laat komen voor een afspraak
Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs afgezegd kan worden wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.

Het niet nakomen van een afspraak
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons recht voor u om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Pijnklacht/spoedgeval
Wanneer u ’s ochtends voor 10:00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij dat niet garanderen.
Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij tijden in onze agenda gereserveerd, maar we kunnen niet altijd rekening houden met uw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.

Dienst/ waarneming
Indien wij niet aanwezig zijn, staat op het antwoordapparaat altijd de dienstdoende tandarts vermeld. Voor de goede orde, belt u in de koffie-thee-lunch pauze AUB niet de dienstdoende tandarts, LUISTER het antwoordapparaat af.

Betalingen
Betalingen geschieden via een factoringsbedrijf Fa-Med. Fa-Med verzorgd de financiële administratie. Betalingen gaarne binnen 14 dagen na factuurdatum. Betalen o.v.v. het declaratie nummer. Op alle behandelingen zijn de algemene NMT-betalingsvoorwaarden van toepassing. Arrondissementsrechtbank Utrecht, 22 mei 1989, nr 219/89.

Uw eigendommen
Waak zelf over uw eigendommen. Tandartspraktijk Medemblik is niet aansprakelijk voor schade, diefstal, verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

Uw gegevens up-to-date
U bent er altijd zelf verantwoordelijk voor dat uw gegevens bij eventuele wijzigingen aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Vergeet daarom niet, ook als u verhuisd bent, uw adres gegevens te controleren bij uw volgende tandarts bezoek, ook al heeft u dit telefonisch, schriftelijk doorgegeven.

Roken
Roken in de praktijk is niet toegestaan.

Huisdieren
Het is niet toegestaan uw huisdier mee naar de praktijk mee te nemen. Dit in verband met de hygiëne.

Antwoordapparaat
Indien u ons belt en u krijgt het antwoordapparaat te horen, LUISTER het bericht altijd in uw eigen belang geheel en zorgvuldig af. Er kan belangrijke informatie voor u opstaan.

Tanden poetsen
Voor dat u de behandelstoel ingaat is het poetsen van uw tanden zeer essentieel. Mocht u hiervoor om een of andere reden geen tijd voor hebben gehad meld dit even aan het personeel aan de balie, zij geven u dan een wegwerp tandenborstel. Blijkt het dat dit vaker bij u voorkomt dan is het mogelijk dat wij kosten hiervoor in rekening brengen.